Wednesday, December 21, 2011

Good feeling

Är det bara inbillning och önsketänkande eller är någonting verkligen på gång? Inatt hade jag en dröm. En sådan där bra dröm. Jag befann mig på ett stort kontor. Folk sprang med papper mellan massor av skrivbord. Kvinnor och män i kostymer. Jag kände igen känsla av att se en eftertraktad arbetsplats inifrån.

En kvinnlig chef meddelade mig indirekt, genom att ge mig ett handskrivet blad, att jag var anställd där. Hon pekade mig till ett skrivbord. Sedan försvann hon. När jag tittade på dokumentet stod där en skyhög (i alla fall i mina ögon) lön och flera rader angående vad jag skulle göra. När jag kom till skrivbordet gratulerade de andra mig för det var minsann ett ”chefs-skrivbord”. Inombords kände jag bara en enorm lycka för arbetet innebar att jag nu fick en chans, en enda chans, att visa vad jag gick för. Det skulle inte bli lätt, jag skulle få arbeta hårdare än någonsin, men om jag gjorde det, skulle det ge mig det jag drömt om; det kreativa, skrivande arbetet.

Kvinnan i drömmen var viktig för hon gav mig chansen och min dröm var viktig för den påminde mig om den där enorma glädjen jag kände när jag en gång i tiden fick ett arbete på en stor advokatbyrå, något som då var min dröm. En känsla jag hade glömt bort, men som mitt undermedvetna nu plockade fram igen.
Imorse när jag sedan promenerade i skogen anade jag doften av en söt parfym. Jag kände inte igen parfymen men tolkade det hela som att något helt nytt kommer emot mig.

1 comment:

  1. Jag hoppas att din tolkning kommer att slå in. Att få någon av sina drömmar uppfyllda är helt fantastiskt.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...