Wednesday, December 14, 2011

Kreativ brainstorm...

...blir det innan maken anländer hem från veckans jobbresa. Jag ska snabbspola mig fram i "Da Vinci-koden", läsa mer ur "Strindbergs stjärna", hitta några underbara citat från "Vindens Skugga" och kanske kika lite i Steve Vander Arks Harry Potter lexikon. Allt detta brukar få en enorm spinn. Gör det inte det lägger jag till scenen där Vesper drunknar (i någon Bond-film som jag inte minns namnet på), ser det senaste avsnittet av årets underbara julkalender och avslutar med några astrologi-böcker. Till det sista momentet trycker jag också på play i spellistan med "Gotan Project".

Så. Jag bör skapa mästervärk och garanterat total förvirring innan middagsdags vid 21:00.

3 comments:

  1. Svar: Vad roligt! Välkommen :) Kul att skriva på ungdomsbok! Det ska jag göra så fort jag skrivit klart min barnbok... Lycka till!
    Ha det fint!

    ReplyDelete
  2. Åh, Gotan Project är min skrivmusik i perioder! Funkar (nästan) varje gång :)

    ReplyDelete
  3. Sofie- Tack! Kanske skulle jag kalla min barn/ungdomsbok det är ålder 9-12 på boken. Din?
    Lisa- Ja, Gotan Project är verkligen gudabenådad musik. Hörde dem första gången i en skivaffär i Spanien och är hooked sedan dess!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...