Thursday, December 1, 2011

Writing in the rain

Bad, rainy weather outside... To start with, let´s cheer ourselves up with this beautiful weddingdress from Maggie Sotero, "Abilene Rose":



I will be spending the rest of the evening inside. Just me and my synopsis, big cups of tea and some soothing music to get my ideas going. I made quite the progress last night and hopefully that experience will repeat itself tonight.

Ruskväder= skrivarkväll med te-koppar och varma filtar
Vilket väder! Det regnar banne mig på tvären! Jag har hunnit med två 4-kilometers rundor med hundarna, bokat julbord,beställt personliga fotoböcker med tema "Vårt bröllop" som årets julklapp till alla kvinnliga släktingar, hittat en annan superbra julklapp vid namn Eat Sweden Stockholm- en bok som ger ägaren rätt till en gratis varmrätt när denne går i sällskap med någon, och så har det jobbats också. Blev klar med yttrandet till tingsrätten som jag filat på under de senaste dagarna.

Men nu blir det synopsis och plottande. Kom idag också på att min deckaridé pockar på mer uppmärksamhet än jag trodde. Påminner om de där första kittlande känslorna i magen när man ser någon som man nog skulle kunna bli riktigt, riktigt förälskad i.

God Kväll!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...