Friday, January 20, 2012

Liebe Sissi, Liebe Franz Josef


Det kom ett kort från Salzburg idag. Jag blev alldeles varm. Kejsarinnan Elisabeth, Sissi, på framsidan. Som jag har sett Sissi-filmerna. Den härliga familjen, de höga bergen, buketten med rosor vid förlovningen, den elaka svärmodern, den vackre kejsaren Franz Josef och för att inte tala om alla de helt underbara klänningarna och håruppsättningarna...





Och så minnena från mitt eget bröllop. För snart två år sedan stod jag brud nedanför de höga bergen i Österrike i en klänning som kändes oerhört Sissi. Maken och jag designade vårt eget emblem som vi använde som genomgående tema på allt från menyer, inbjudningar och vigselprogram. Vitt och skogsgrönt. Svärmor inledde på skoj sitt middagstal med orden Liebe Sissi und Liebe Franz Josef...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...