Friday, January 20, 2012

Vida Sana

Det var länge sedan jag skrev det här inlägget. Överhuvudtaget var det länge sedan jag skrev något om mat och hälsa. Konstigt, eftersom jag är något av en slukare av alla typer av fack-böcker om hälsa och alternativa behandlingar. I vilket fall. Jag dricker numera mjölk igen. Jag hade konstant ont i huvudet i de tre veckor jag avhöll mig från mjölk. Psykosomatiskt eller inte, nu dricks det mjölk igen.

Små-ätande är nog min värsta last. Lite mandlar här, lite plockgodis där och så några frukter, ja ni vet... Men nu är det slut med det. Sedan några dagar är det tre mål mat om dagen som gäller och en kopp te eller kaffe däremellan. Första dagen var jag hungrig men nu går det som en dans. Ett kilo ner på vågen och det känns väldigt bra. Målet är att se snygg ut inför avresa till varmare breddgrader och att förhoppningsvis behålla den nya, smalare looken.

Dagens lunch: Gulasch-soppa med en ostsmörgås.

2 comments:

  1. Alla är vi experter på småätande...lycka till med "nya" livet- allt handlar nog om att få in nya vanor!

    ReplyDelete
  2. Tack Caroline! Jag gör mitt bästa, varje minut nu! Trevlig helg!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...