Friday, March 30, 2012

Odjuren kom inatt och de har varit rejält elaka, taskiga rent av.

Jag hade planerat en skön skrivarhelg. Maken har flugit utomlands och det enda jag behöver bekymra mig om är att promenera med hundarna och skriva. Trodde jag. Men sen såg jag det här genom fönstret imorse.


Vildsvinen har festat runt och bökat upp större delen av gräsmattan nedanför huset. Det är toppen. Verkligen. Det innebär att jag, istället för att lägga händerna vid tangentbordet, kommer åla omkring och försöka vända rätt alla grästuvor så att eländet växer fast i marken igen.
Sådana här överraskningar hände aldrig på Karlaplan...

2 comments:

  1. Men herregud!! Vilka läskiga varelser, ser ju ut som en stor grävmaskin har varit där :O

    Sofia

    ReplyDelete
  2. Jag vet! Det är hemskt! Det värsta är att det är ungefär lika mycket eländet åt andra hållet också. Det är så att man bara vill ge upp...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...