Tuesday, September 18, 2012

Christopher O`Regans bokrelease på Livrustkammaren

Christopher O`Regans nya bok "Kärlekens krigare" släpptes för några veckor sedan och igår var det dags att fira releasen på Livrustkammaren. Vad kan jag säga, queridas? Det var vackert, sobert, intressant och väldigt speciellt.

Christophers förläggare Karin Linge Nordh talade länge om deras samarbete och Christophers senaste framgångar med utsålda biljetter på Drottningholmsteatern som jag skrev om här tidigare.
Christopher talade sedan, till min stora glädje, ännu längre om skrivandets vedermödor, goda vänners stöd samt kärleken till historia och fruntimmer (!).

Jag hade äran att hamna vid samma bord som några av Christophers barndomsvänner samt en konstnärinna som jag kommer få lov att ägna ett eget inlägg längre fram. Stämningen var oerhört lättsam och glad och det kändes att alla inbjudna verkligen var där med hjärtat.
Förutom de glada vännerna talade jag en god stund med förlagsfolk från Bonniersfären, bl a en person som jag ser fram emot att ha ytterligare kontakt med.

Det är mörkt i Livrustkammaren och jag hade inga förväntningar på att bilderna skulle bli bra. Jag lämnar er därför med den mentala bilden av champagneglas fyllda med bubbel, snittar, förlagsfolk och vänner som minglar kring Gustav III:s festkläder från den dagen han sköts på operan, en glad Christopher O´Regan som medryckande talar om sina första minnen av Livrustkammaren och händer som höjs till en skål för Christopher och, självklart, för "Kärlekens krigare".

2 comments:

  1. Jag ä-l-s-k-a-r Livrustkammaren! Vilket fantastiskt ställe för en release!

    *Ganska avundsjuk på dig just nu*

    ReplyDelete
  2. Det låter som en fantastisk kväll! Kan tänka mig att det var mycket inspirerande =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...