Tuesday, September 11, 2012

Förlagskontakt!

Vissa av er vet det redan, andra inte; Ett förlag har meddelat mig att de har läst båda delarna av trilogin. De har också meddelat mig att de inte kan ta beslut ännu. Varför är oklart men jag tror att de väntar in lektörer och övriga i manusgruppen för att kunna diskutera. Men vad vet jag? Det kanske bara är mina egna fantasier om hur sånt här egentligen går till?

Jag har kontaktat ännu ett förlag angående min deckare. (Ni vet den mördare-Babel-redaktören-manuset, yada, yada...)

För övrigt är det nu som mest 16 veckor sedan bokförlagen fick barn/ungdomstrilogin. Och det är tyst, så tyst.

Jag har nu mer kontakt med förlag för de inbjudningar de skickar ut till releasefester, än angående mina manus, vilket är en intressant notering. Och också helt värdelös ur författaraspirantsynvinkel.

4 comments:

  1. Även fast du inte fått ett ja är det helt fantastiskt att du har fått någon respons alls! Jag har själv aldrig skickat iväg till förlag men den bok jag skriver nu är planerad att skickas iväg någon gång i framtiden. Det krävs en hel del mod! Bra jobbat!

    ReplyDelete
  2. Jag fick vänta ett halvår på ett nästan-ja-besked från Damm i första vändan, alltså kan lång väntan innebära någonting alldeles fantastiskt.
    Sedan finns det andra fall också, där manuset refuserats och det slarvats med att berätta just detta. Därför är det bra att du är på dem.

    Jag håller tummarna. Du ska ju bli författare, det vet vi, men det hade väl ändå varit gott om det blev nu?

    Kram på dig!

    ReplyDelete
  3. Vad kul! Stort grattis! Hoppas, hoppas och håller tummarna för allt vad jag är värd att du ska få ett ja!

    ReplyDelete
  4. Jag suger åt mig som en svamp av alla era snälla kommentarer och försöker lugnt att inte förvänta mig för mycket. Men visst låter det bra det där som utgivna författare säger, att ju längre väntan, desto mer lovande :-)
    Kramar!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...