Thursday, September 13, 2012

Stjärnorna under bokmässanhelgen- Varningen

Usch. Det var min första reaktion. Helgen den 27-30 september är enligt astrologer den tuffaste helgen vi har att vänta under 2012. Jag vet, urusla utsikter med tanke på att det är bokmässa samma helg och alla laddar. Det ska ju hållas möten, resas över land och rike och kanske skrivas ett eller annat kontrakt.

Vad göra? Nja, är min andra reaktion. Vänta, hold on, trappa ned och fundera, blir nog ledorden för helgen istället för kör! Anledning är fullmånen i Vädurens tecken den 30 september. (Men den är ju inte förrän på söndagen, då är bokmässan slut, tänker ni nu. Think again. En fullmåne kastar sin energi plus/minus fyra dagar i varje riktning. Hela helgen kommer därför att gå i denna fullmånes anda.)

En fullmåne står för avslut. Därför brukar jag tycka att det är ett utmärkt tillfälle att verkligen wrap up that manuscript, sign that deal eller något annat som känns konkret för att markera att man lyckats nå en topp och nu kan förbereda sin resa mot nästa mål.

Endast fullmånen är dock inte hela problemet. Here´s why: Fullmånen står väldigt nära planeten Uranus som kort kan sammanfattas med orden unstable & unpredictable. Vi har helt oväntade händelser att vänta med andra ord. Kombinationen överraskningarnas Uranus och den känsliga månen i det aggressiva krigartecknet Väduren, ja ni hör ju hur kombinationen låter... Men, det värsta är att mitt emot Uranus och fullmånen finner vi Solen. Livsgivaren och det positivas symbol. När dessa två energier krockar är det som bäddat för en liten krasch och något av de svåraste astrologiska aspekterna som finns.

Ms Miller på Astrologyzone varnar alla för att resa och råder samtliga att istället hålla sig mycket stilla, helst hemma. Vi skrivarvänner packar väskor och köper biljetter med tåg och flyg, kontrollerar luften i däcken och vinkar av familjen. Ja, för vad annat kan vi göra? Vi är ju på väg mot vår drömmiljö; en mässa formligen vibrerande av kreativitet och kontakter!

Stjärnornas råd är därför: Hasta inte på vägarna. Kontrollera noga kontrakten innan ni signerar om det blir aktuellt. Var även beredda på fullkomligt otippade lösningar på saker som ni absolut inte väntade er. Låt helgen den 27-30 september gå i den öppna andans tecken. Den utan förväntningar eller förutfattade meningar.

Stjärnorna lovar att tumultet efter vad som än kommer att ske, åter lugnat sig när torsdagen den 5 oktober kommer. Detta är trots allt ingen fullmåneförmörkelse och för det kan vi alla vara hemskt glada. En sådan är nämligen cirka fyra gånger så stark som en fullmåne...

3 comments:

  1. Kommer du till Bokmässan? Själv bor jag såpass nära att jag inte tror att min förflyttning dit räknas som att resa. Hoppas jag ... Ska hålla mig öppen till sinnet och expect the unexpected. Just nu känner jag mig ganska nollställd, vilket är tråkigt.

    ReplyDelete
  2. Hej Hanna! Ja, det är inte helt omöjligt. Maken åker ner för jobb samma helg så jag skulle kunna följa med. Jag håller det öppet in i det sista... Vad tråkigt att det känns nollställt. Jag har haft en period där verkligen ingenting hänt på något plan så nu törstar jag verkligen efter fart och fläkt. Kanske bokmässan är svaret på just den önskan? Du, var hittar jag din blogg numera? Kram Helena

    ReplyDelete
  3. Jag tror att du hittar den om du klickar på mitt namn? Eller här: http://www.direktpress.se/Bloggar/Start/Soderomstan/

    Det är ju också meningen att jag ska blogga på hannalans.se men gudihimmelen vad svårt jag har föra tt ta tag i problemet med att föra in ett bloggverktyg på sidan ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...