Sunday, November 4, 2012

Michael Jackson goes Cirque du Soleil i Globen

Helt förberedd på en lugn hemmakväll bjöd jag och maken in närmaste vännerna till lite Halloween-bakelser igår på lördagseftermiddagen.


Väninna: Vi tänkte åka in till Stockholm och äta middag ikväll.
Jag: Vad mysigt. Vart ska ni åka då?
Väninnan: Ja, eh, alltså, det får du se. Du ska också med.

Jag rövades iväg till Bröderna Olsson på Söder. Garlic, garlic, garlic. (Jag åt en fantastiskt skaldjurssoppa som jag verkligen kan rekommendera till Gud och hela världen!)




Överraskingarna var dock inte slut där. Det visade sig att min födelsedag, som ännu är tre veckor bort, skulle firas redan igår:


The Surprise:
Michael Jackson- The Immortal Tour av Cirque du Soleil!

Kära vänner, det blir inte bättre än så här för ett av Sveries största Michael Jackson-fan. Cirque du Soleil har jag sett uppträda både i Sverige och Spanien tidigare och de är verkligen helt fantastiska! Att få se dem uppträda till Jacksons musik är en kombination som är omöjlig att bli besviken på!

Från Söder bar det alltså av till Globen i en hisklig fart:



Världens häftigaste föreställning med fantastiska artister och akrobater. I pausen gick Michael-Jackson-look-a-likes runt och hälsade på publiken och fick dem till och med att dansa. En liten pojke, i full Jackson-mundering, trodde jag var a part of the show, men icke, han vara bara ett stort fan! Han var troligen bara ute och spankulerade lite i pausen när han träffade på några av artisterna och fick ett eget dansnummer på köpet! Så himla coolt! Jag knäppte naturligtvis bilder för fullt!





Sagolikt! Jag har alltid ångrat mig för att jag den där dagen då Michael Jackson spelade på Stadion i Stockholm, och jag fick erbjudande om att köpa biljetter precis när den skulle börja, inte nappade. Nu fick jag visserligen inte se the King of Pop på riktigt, men tack vare helt otroliga bildspel och all fantastisk musik, kändes han trots allt helt närvarande. Och hur passande var det inte att MJ fick återuppstå en smula just på Alla Helgons Dag?

Thank you for the music and bless your heart, Michael!





(Jag blev också extra glad av att se att Cirque du Soleil kommer tillbaka i Mars med uppsättningen Alegría. Men det är en helt annan historia...)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...