Friday, February 15, 2013

Snälla förläggare och alla förlagsmail denna vecka

Det har varit en rätt omtumlande vecka. Efter väntan i många och långa månader fick jag plötsligt kontakt med två förlag. Ett stort och ett mindre.

Trilogin
Mailen har gått varm den här veckan, kan jag meddela. Om det ska räcka hela vägen fram till förlagskontrakt, vet jag ännu inte. Men det är väldigt roligt och starkt uppmuntrande att äntligen få kommunicera med förlagschefer efter så mycket tystnad. Att få byta idéer och tankar och faktiskt få idéer och förslag tillbaka. Det är sådana här stunder som gör att jag fortsätter höra av mig till förlag, agenter och översättare. Feedback, queridas, äntligen feedback!

Deckaren
Och så har jag ju faktiskt deckarmanus hos ett annat stort förlag. I oktober mailade förläggaren efter att en första lektör läst manus och gett den utlåtandet "överlag positiv"

Den snälla förläggaren fick mitt hjärta att ta ett extra skutt i bröstet på mig då denne också då meddelade att "det lektörsbeskedet innebar att vi vill att ännu fler ska läsa". Jag vet inte hur många dessa lektörer är men jag vet att den vänliga förläggaren lät mitt manus skickas till lektör direkt, så fort det landade i mailkorgen på förlaget, då förlaget läst min trilogi och kände till mitt skrivande. Det besparade troligen mitt väntande med ett halvår. Jag hade ett snabbt möte med förläggaren på bokmässan i Göteborg och det var då jag fick veta att jag tycktes ha hamnat i en manus-gräddfil. Hur glad blir man inte av det? *Apglad*

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...