Tuesday, April 16, 2013

15 nedladdningar på Amazon idag.

Yup. Jag använder resten av mina fria dagar på Amazon den här veckan. Jag testar om det är bra att köra alla dagar i ett. Nu blir det alltså fyra dagar i sträck. Sist fick jag 73 nedladdningar på en dag. Tydligen ska tisdag, onsdag och torsdag vara de bästa dagarna för att lägga ut sina böcker gratis. Folk surfar väl som galningar på arbetstid.

Om man vill boosta sina fria dagar ska man tweeta, pinteresta och instagramma som en galning innan och under de fria dagarna. Jag har inte gjort någonting. Men med nästa bok, som kommer inom två veckor, ska jag göra allt jag kan för att marknadsföra de fria dagarna. Sen kan jag jämföra resultatet. Känns väldigt statistiska centralbyrån.

En krimnovell och en how-to bok är alltså på gång. Fick precis iväg beställning på bokomslag till den kommande how-to boken. Så himla roligt det här!

1 comment:

  1. Vad härligt att det går så bra, spännande att sälja böcker hos en sådan jätte. Håller tummarna för de kommande releaserna. :) och så hoppas jag kunna läsa något snart. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...