Tuesday, May 7, 2013

Amazon försäljning

Good Morning!
Bilttippen igår gick alldeles utmärkt, arbetet likaså. Har just startat dagen med en stor kopp kaffe och nu har jag ett antal böcker att plöja igenom. Tema juridik. Jag saknar min trilogi och de där påhittade världarna som jag älskar så mycket. Men vad kan man göra, bara att hugga i med det som pays the bills.

On a positive note, inser att jag har sålt flera e-böcker den här veckan. Det är den första boken som säljer. Den är satt på ett pris som är blygsamt; 2,99 dollar i USA. (I Europa läggs det på VAT så priset landar på 6,24 dollar istället.)
Den andra boken har sålt ett exemplar, dock utan marknadsföring alls. Den bara ligger där på Amazon. Den boken är både längre och dyrare. Jag satte priset 8,97 dollar. Jag vet inte om det är priset som gör att den inte säljer eller för att jag ännu inte haft min fria dag, då ser ju Amazon till att rätt personer/köpare ser den och det brukar bli mycket fart.

Just nu jagar jag med ljus och lykta efter en motsvarighet till Google Analytics, fast för Amazon. Jag vill ju veta hur många som klickat på boken, vad de sökt på, om de läst och tittat i boken och var de kommer ifrån.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...