Monday, May 20, 2013

Att odla sin trädgård fullkomligt utan stolthet

 



Jag är en dålig människa. Jag har, svettig och stressad, fått en annan människa, en blomsterförsäljande människa, att tro att jag är en fullkomlig idiot. Blomsteridiot. Helt korrekt uppfattat också, tyvärr.
Det var fina blommor till trappan som skulle inhandlas och replikerna gick ungefär så här:

-Jag behöver något vackert till trappan, snabbt. Jag kan varken hantera växter eller djur något vidare, så make it simple.
-Vad sägs om Penséer?
-Vad exakt är Penséer?
-Ser du det här blomhavet som vi står framför? Det är Penséer.
*Skeptiskt look* Nej, det går inte, det ser jag direkt. Jag tänker rakt, enkelt, avskalat.
-Vad är det där? De ser bra ut. * Ser vita blommor och något som kanske påminner om murgröna*
-Mmm. Det kan fungera. Men du måste vattna ofta.
-Va? *Chocktillstånd* Hur ofta då?
-Varje gång du borstar tänderna, ungefär.
-*Vid min Gud* Jag tar dom.

Blommorna lever fortfarande. Vita tänder har jag också.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...